vernissage, harry potter yeah

Äntligen över. Nu är det bara den helvetiska projektrapporten kvar. Skål och tack kära kamrater.
Åt kola och försökte förklara mitt projekt. Damn, måste verkligen lära mig att få ut det jag tänker i ord. På torsdag ska vi redovisa för tvåorna, och där kommer jag stå och staka mig. Förvirrad och trött.
Vernissagen var finfin, duktig klass, goda kolor, skum saft.
Bra.
Jag fick ett hjärta fullt med m&m:s och en badanka som blinkar i olika färger av la familia. Härligt, bättre än blommor som ändå vissnar så fort jag andas på dem (icke gröna händer eller bara dålig andedräkt?).

Kvällen spenderades i en aula, lyssnades på some good music. Förutom "Under blågul fana", blä vad trött jag är på den låten. Lejonkungen-låtarna var bäst, fick ju till och med tårar i ögonen <------!!!!!!!!!!!
Fast det var väntat, Lejonkungen är den enda film jag tjuter till. Kanske för att det är kattdjur med i den, jag är inte säker...

Förresten, katter. Det är ju mars nu. För några kvällar sedan gick jag min vanliga rond runt huset för att fördröja sänggåendet. Precis när jag inspekterat trappan färdigt så hörde jag ett underligt ljud. 
Utanför vårt hus satt en kattkör och sjöng. Då det lät som en läskig dödsmarch var jag tvungen att fråga mamma vad som hände.

Jag: Mamma, några katter sitter utomhus och sjunger.
Mamma: Mmm.
Jag: Det låter asläskigt, vad håller de på med?
Mamma: Mars.
Jag: Liksom; Mjuuuuuaw, meeeuuuw, miiiiiaao. De sjunger i stämmor!
Mamma: Mmmm, det är mars.
Jag: Jaha, sjunger hankatterna för honkatterna?
Mamma: Mmm, det är mars.
Jag: Kan du inte komma hit och lyssna. Värsta konserten!
Mamma: Mmmm, det är mars.

Ja, mamma sov nästan vilket kan förklara hennes enformiga svar. Men ändå, hankatterna satt tillsammans och sjöng. Wowowowo!

Det negativa med detta är dock att alla katter har blivit snuskigt gosiga och luktar fisk... Kafka är dessutom inte steriliserad. Fän.



Kommentarer
Postat av: kungen

Blommor och bin du vet hmm.

2009-03-31 @ 06:34:40
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-31 @ 06:37:07
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Måste säga att jag till 100% gillar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-20 @ 01:32:52
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0