drömmar

Kan ju göra en årssummering med drömmar också.

Januari 2008:
Pfa Inatt hade jag en läskig dröm.
Jag befann mig i en lägenhet i en förort till Stockholm. Min systers killes brorsa hade släktfest. Där träffade jag en kille med knallgrönt hår, han hade en ganska ond blick och sa inte så mycket. 
När vi skulle ta tårta tog han mig på pattarna och sen blev vi ihop(lättfotad brud?). 
Det visade sig att han var Fidel Castros sonson och att han hade en lätt psykisk störning. 
Ena stunden var han jättetrevlig och vi spelade tv-spel tillsammans, men så kunde jag plötsligt upptäcka att han tog fram en kniv för att mörda mig. 
Varje gång frågade jag honom vad han höll på med och han sa "Oj jag glömde, det är bara för att jag är Fidel Castros barnbarn".
Jag kände att vårt förhållande hängde på en lös tråd så jag bestämde mig för att bergsvandra i Kambodja. Sen blev allt diffust och vi (mitt bergsklättrarcrew och jag) blev attackerade av krokodiler, föll nerför vattenfall och trampade på lösa stenar.

Sen vaknade jag och slog med handen jättehårt på kudden för att jag var besviken på Fidel Castros sonson

Februari 2008:
Inatt hoppade jag från 10:an i badhuset tillsammans med Jack Black. Han var jätterädd så jag var tvungen att hålla hans hand. Han var ledare för en kvinnosekt med vampyrer. Badhuset var inne i en höig lada. 
Sen var jag manager åt en Paris Hilton-liknande sångerska. Hon skulle uppträda på ett köpcentrum för småbarn men kunde inte slappna av och sjunga så jag fick hålla henne i handen också. 

Mars 2008:
Inatt drömde jag att jag var i Mjölby på ett Michelingubbe-museum. Gubbarna hängde på väggarna eller stod som statyer. En hängde som Jesus på korset. Man kunde köpa michelin-nyckelringar i presentshoppen och det fanns olika installationer där michelingubbarna rörde på sig och blinkade i olika färger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0