blä kattfan blä

Förut, när solen sken som bäst genom fönstret, surfade jag på internetvågen. Det kändes bra, livet lekte och en lussebulle guppade lugnt i min mage. Då plötsligt stannade världen upp.
Ett högt smatter, som k-pistar. ljöd från tv-rummet. 
Jag kände igen det direkt.
Katt med diarré. Åh fy fan.
Så jag skrek "GAIS!" och klampade arg mot tv-rummet som redan antagit en smått kväljande lukt. 
Katten gömde sig under soffan och till vänster om tv:n osade en brun, kletig hög med skit. 
Orchen inom mig väcktes till liv och jag kastade ut katten samtidigt som jag högtidligt predikade (sen när predikar orcher?) om vikten av att inte bajsa inomhus. Katten spann och fattade ingenting, och jag hade bajs att torka upp.

Djur är kul.





(anledningen till att jag skrek Gais var inte för att jag har något emot det laget eller förknippar det med bajs (förutom att det rimmar). nej, nu är det så att bajskatten heter Gais-Åke Fiskebyxa...)



Kommentarer
Postat av: spiderchick

haha gött namn =)

2009-01-21 @ 16:00:45
URL: http://spiderchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0