inte en insekt

Min bror bor i stan. Han har ofta smulor på sitt bord.
Idag var jag där och åt en macka, sen städade jag. Sa att det var som tack för mackan så att han inte skulle känna dålig och omhändertagen. 
Min bror har en torkad spindel i sitt fönster. 
Han säger att det är hans kompis. Enligt honom en trevlig typ.

Jag blänger argt på spindeln och föreställer mig hur jag dammsuger upp den med Grovis. 
Spindeln blänger tillbaka och föreställer sig hur den klänger in i mitt hår och är sådär allmänt äcklig.
Spindeln och jag är fiender.

Jag är helt säker på att den en dag kommer vakna upp. 
Det börjar med en lätt ryckning i ett av de åtta dammiga benen, sedan öppnas långsamt ett kolsvart öga. Runt som ett pepparkorn. 
Den följer minsta rörelse i köket och så en sen kväll när jag står vid spisen och kokar gröt reser den sig tappert upp.
Till en börjar märker jag ingenting, men så plötsligt kilar en skugga förbi på väggen. Det rasslar i rören och lampan blinkar. Rummet blir bäckmörkt och tyst. 
Stel och skräckslagen vänder jag mig mot fönstret, och där, i månens sken, tornar spindeln upp sig fetare och hårigare än någonsin!

Fasen, nu kommer jag inte våga gå in i köket längre. Jag suger på att berätta läskiga historier.


Kommentarer
Postat av: spiderchick

haha jag skrattade åt din comment =)

2009-02-18 @ 09:57:55
URL: http://spiderchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0