lördagsmysigosiwäwä

Lördagen började med träning, tidigt. Mina lungor ville inte riktigt vara med, men det var kul och svettigt.
Sen åkte jag och storebror till syster och R för att baka lussebullar och slipa väggar. Det blev mest julkortspyssel för mig.
Fast storebror och R slipade väggarna i källaren och syster bakade lussebullar.
Storebror sa att han fick stenlunga av allt betongdamm, men R fick bara betongnäsa. 

Julkorten blev fina, det är svårt att inte göra dem morbida. En tomte blev mosad av en julkula, en nedslagen av lucia och en var bara en uggla med luva.
Storebror ritade en fin tomte som kissade "X-mas" i snö. 

Det blev kväll till slut och vi åkte till biografen i Lichkopich för att se på Mamma Mia. Haha, det var kul när Pierce Brosnan sjöng. Jag grät lite då.

Efter bion gjorde vi ännu fler julkort och jag stod ensam på vardagsrumsgolvet och dansade samba, hiphop, jazz, locking, ragga och fuldans. (notera att det var egna versioner av danserna, jag kan inte dansa annars)

Såg en läskig u-båts-film i natt och tänkte på hur det skulle vara om det fanns radioaktiv strålning i luften. Och plötsligt var det söndag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0