nej, det händer bara puckon på tv

Jag satt i godan ro på toaletten och hade just spolat (fråga mig inte varför jag satt kvar på toaletten och spolade, det råkade bara bli så. tack och lov!). 
Plötsligt hördes ett ljudligt *KASCHLOUMP*.
"Va, bajsade jag just utan att känna det?" tänkte jag och blängde oförstående på min mage.
Sekundvisaren tickade. Det gick långsamt upp för mig och jag kände hur fasan spreds genom kroppen och ut ansiktet som förvreds i en förskräckt min. Mobilen!
Passande nog skrek jag "bajs" och kastade mig upp från toastolen. Mycket riktigt, där i låg den lille gynnaren, lycklig över ett dopp. Utan att fundera körde jag ner handen i toaletten och fick tag i mobilen just innan den fortsatte ner i rören. 
Efter att ha hoppat upp och ner av chock några gånger stängde jag av telefonen och slängde en bunt med pappershanddukar på den. Sedan sprang jag ut i trapphallen där L och H stod och väntade. Skrattande och flåsande sjönk jag ihop i en hög på golvet och slog med nävarna på de hårda stenplattorna. Det tog flera minuter innan jag ens kunde förklara vad som hänt.
Med darriga händer plockade jag sedan isär mobilen och torkade minsta vrå ren från (återigen TACK och LOV att jag spolade innan) toalettvatten. Hemma hos Helén lånade jag en fön (sjöng "En Evighet") och några timmar senare fungerade allt som det skulle igen.

Det var tur, annars hade mamma och pappa blivit galna då en konstig och skyhög telefonräkning dök upp alldeles nyligen. Dags att byta operatör? Dags att återgå till snöre och plåtburkar? Det är billigare i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej! Jag har själv tänkt att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-12 @ 21:47:11
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0