today is zombie day yesterday was art day

Vaknade 12.30 av att mamma kom hem från jobbet. Känns bra. Typ. Inte. Alls. 
Antagligen var kroppen trött efter att ha spatserat runt i Stockholm. Ja, där var klassen igår för att titta på konstskolor. 
Ajaj vad kungliga hufvudstaden är läskig. Stor, fin, mycket iiii och skrämmande.
Kunliga konsthögskolan på Skeppsholmen var särskilt lockande. Tänk att få leka med färg, glas, metall, tyg, lera, tryckmaskiner, ljud, ljus, film och en massa annat i fem härliga år. Ta mig, ta mig nu!
Men blahblah förberedande konstskola, blahblah svårt att komma in. 
Äsch, jag ska nog klara det. Måste öva, måla, ta in kunskap, vilja. 
Oooo så inspirerad jag blev nu. Ska nog kladda lite färg på ett papper. 
Det är nog svårt att förstå för en icke intresserad, men att smeta färg är en av de bästa sakerna i världen. 
Ingen press, inget resultat, bara du och färg.
Do it!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0