igår var idag imorgon och det är svårt att vara ledsen och trött

Ja det är en sådan fas, där huvudet snurrar utan anledning och nätterna blir alltför långtråkiga. 
Igår kunde jag inte sova för kudden var gjord av betong, rören i väggen pep som ett gammalt tåg och klockans visare bankade runt urtavlan.
Det blir så någon gång om året, jag tänker på dåliga tankar och dagarna far förbi som suddiga skuggor. Det som en gång var kul och spännande känns ganska meningslöst. Samtidigt drar den där jäveln Positiva Pasta i mig hela tiden. Negativa Pasta säger sluta! Men inte hjälper det. Positiva Pasta finns där hela tiden och stör, hon vill hoppa i en lövhög, äta kladdkaka och rita serier. 
Det är inte alltid kul att vara optimist, för ibland när den negativa sidan vill göra sig hörd kommer den positiva och tar plats. "Skit i det! Ta det med en klackspark! Sura kan du göra sedan!" Ständiga utropstecken.
Men det behövs ju lite tjurskallighet för att fungera piper jag från ett hörn. Positiva Pasta lyssnar inte, hon har redan sprungit iväg för att dansa till en töntig låt på radion.

//Pasta- som idag helst vill vara lite nere, men som hela tiden blir glad för att choklad är gott och för att Kobra sänds på tv ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0