odör

Min bror luktar rutten lök ganska ofta, speciellt när vi åker bil. Det fick jag erfara idag. 
Till en början var det lugnt, vi trängdes i baksätet och kivades som vanligt om vem som skulle ha fötterna var. Allt var som vanligt, hemtrevligt. 
Det gick några minuter, lillebror sjöng i falsett till sin mp3 och vi andra diskuterade växthuseffekten och golfströmmens förmodade fiende, grönlandsisarna. 
Då, mitt i all ny-bil-lukt, smög sig en sötbesk doft in i våra näsor. Löksvett!
Lillebror hade tagit av sig jackan och satt nu i bara t-shirt med svettångorna dansande framför ansiktet. 
Jag tjöt och kastade mig åt höger bort från stanken, mamma hostade, storebror skrattade äcklat och pappa sa att det stack i ögonen.
Tror ni att lillebror brydde sig om det, nej han lyfte bara på armarna och lät svettsporerna spridas. 
Resten av resan satt jag med tröjan uppdragen över näsan och kände hur ögonen tårades.

Mamma kan sluta rensa ogräs om somrarna, det räcker att lillebror lyfter på armarna så vissnar allt i dess närhet.



Kommentarer
Postat av: KUNGEN

MYSSIGT HAR KILLEN MED LÖKRINGAR VART PÅ G IGEN HMM.

2009-01-27 @ 18:58:32
Postat av: Brandon Lee

Kan du inte lämna lillbrorsan som en present till Kolmårdens djurpark,han skulle säkert få gratis lökringar resten av sitt liv. Men du,det här med att blogga,.äter inte sommarkatten nå´t riisipuuro längre,.ha,ha,det du,.har det fint.

2009-01-27 @ 20:59:00
URL: http://deaddogdump.blogg.se/
Postat av: KUNGEN

Trodde att meningen med att blogga var att uppdatera ??? säkert få gratis lökringar resten av sitt liv. Men du,äter inte sommarkatten nå´t riisipuuro längre ??? har de gott.

2009-01-28 @ 18:47:47
URL: http://JANZZON

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0