from västergötland with love

Min släkt är så bra att jag vill bjuda alla på tomatfestivalen i Spanien. Tänk vad kul det skulle vara.


På själva nyårsafton åkte en liten del av släktskapet in till Borås för att bada. Jag tänkte mycket på allt kiss i vattnet men fick glatt ta kallsupar ändå. Gott.
Rutchkanan är livsfarlig, alla slog runt i sista kruvan. Jag testade att sitta upp och åka "skräckslagen-tant-som-tvingas-åka-med-litet-galet-barn"-långsamt, men ändå for jag runt som en valross på ett löpband.
Vi åt nyårsmiddag och sjöng "Fader Abraham" vid bordet. Det dundrade och var helt puckat. Jag älskade det och kom då på att min släkt är bäst helt enkelt.
Vi lekte lekar, charader och sådant mojs och plötsligt skrek någon att klockan var tolv och jag föstod ingenting eftersom tv:n inte var igång och visade Jan Malmsjös teatraliska version av Nyårsklockan. Så man kan säga att jag missade tolvslaget en aning. 
Efter champagne och smällar i skyn såg vi på "Wallace & Gromit och varulvskaninen".

Ett bra nyår.

Kommentarer
Postat av: Lindur

själv satt man och glodde på datorn till tolvslaget gick ut tog några bilder grät ett par tårar och tog självporträttet till foto b

2009-01-04 @ 20:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0