vad?

Vad hände idag egentligen?
Allt kändes så konstigt och deprimerande, ändå så kunde jag inte sluta sjunga och  prata om igelkottar under bilden. Classmates skällde på mig vilket fick munnen att pladdra om ännu fler intelligensbefriade ämnen. Det rann ur käften.
Vi målade modell i olja idag i alla fall. Ja en naken människa. Det verkar som att många människor utanför konstvärlden som jag berättat det för inte vet att kroki finns till. 
"Är hon naken på riktigt?!" frågar de äcklat.
Då skrattar jag gott och säger:
Jajemensan.
Sen äter vi bullar och skålar i te.
Jo just det, bilden idag. Det var ganska kul. Att kleta med färg är alltid befriande. 
Allas bilder blev sådär härligt olika och personliga. 
Lindurs modell ville jag ha kuddkrig med. Allt i den bilden såg så färgglatt och fluffigt ut. Jojos kändes som att modellen var i sjukhusmiljö, Sofias i en djungel och min ensam i ett kallt rum.
Mina bilder blir alltid kallt gröna och blå, det ser inte alls hemtrevligt ut. 
Kanske är jag en deprimerad jävel inuti som bara uttrycker sig i konsten.
Nääääää! Vi dissar den teorin. Men det är ändå konstigt att det alltid blir blåa nyanser när jag bestämt mig för att måla i orange och rött. Hur stämmer det ihop egentligen?

När bilden var slut låg mörkret över staden. Helan, Kakan och jag gick på stan och var nippriga. Skrattade åt konstiga saker och fick panik av bilarna. 
Månen och ljusen i fönstren var fina så det blev vi jättelyckliga över och var tvungna att betrakta ett tag. Sen köpte vi tröjor och jag tog på en äcklig klänning.

Slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0