fredag

Studiedag.

Idag var mamma och jag på banken för att fixa något med studiebidraget. Jag pratade om ärftliga sjukdomar och tarmproblem, mamma tyckte att jag skulle vara tyst och ta av mig mössan.
När vi stod vid kassan så fick mamma fixa allt för jag förstod ingenting och hade ett hårstrå i ögat. Det är svårt att vara vuxen.

För övrigt så är mamma kung gällande sifferminne, i alla fall i vår familj. Hon kommer ihåg folks födelsedagar, telefonnummer, koder och tider. Vi andra fattar ingenting. Pappa måste tänka efter för att komma ihåg hur gamla vi barn är, jag också visserligen.

- Hur gammal är du?
- Ööööh...
- Hrmh, minns du inte?
- Jo vänta. Sjutton, nej arton!
- Är du arton år?
- Nee... Jo, arton år är jag. Absolut.
-...Okej.

Så blir det nästan varje gång någon frågar, speciellt om jag är lite stressad. Men om någon frågar vilka år Gustav Vasa levde eller när första världskriget startade, då kan jag.


//Pasta

Kommentarer
Postat av: Lexi

Det är för att skolan tjatar in såna jävla årtal, som Vasas regeringstid, som man sen aldrig har använding för..

2008-11-22 @ 18:20:52
URL: http://www.boybeater.org/x

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0