en sömnig dag

Den enda lektionen vi hade idag, skippade jag. Halsen sved och benen kunde inte röra sig. Träningen var hård igår, kanske mest för att jag inte tränat på länge. Det var skönt efteråt, nu känns det som att alla mina benmuskler och rövmuskler består av skavande knivar. Bra.
Förhoppningsvis utvecklas inte halsontet till något dåligt, för då lär jag vara sjuk hela nästa vecka. Luftrören är inte bra de. 
En helt normal människa* har fina, rosa luftrör som drar in frisk luft med lätta andetag. 
Mina luftrör är gjorda i rostig plåt som kalkar igen då och då. Det finns inte ens någon diagnos, det bara är så. Överkänsligt.
Men det finns de som har det värre. Punkt!
Nu knorrade mitt revben, det betyder att magen vill ha mat.

Öjöken
* som har normala luftrör alltså. en helt normal människa finns ju faktiskt inte

//Pasta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0