gott till allt

Vi hade en diskussion nere i köket alldeles nyss. Flux och jag sa att senap är gott till allt, ungefär som remouladsås. 
Pappa sa bestämt nej, senap kan omöjligen vara gott till allt. Ta till exempel clementin, hur väl kan det smaka med senap?
Pappas åsikt var fastnaglad i golvet. Självklart kunde jag inte vara sämre, så jag tog fram min kofot och drog upp naglet. 
Det var dags att gå upp till kamp. 
Djärvt greppade jag en clementin ur fruktskålen, jonglerade ett slag och skalade sedan hotfullt. Osäkerheten gnistrade till i pappas ögon, tänk om han hade fel!
Senapen slängdes fram på bordet, jag slog upp locket med muskulös hand och klämde ut en rejäl dos senap på clementinen.
Nu var det ord mot ord, clementin och senap, skulle det fungera?
Flux övergav mig i sista sekund; "Du är bara korkad om du äter det där".
Jag bet, tuggade, funderade och log sedan ett segervisst leende. Striden var avgjord.





Kommentarer
Postat av: Brandon Lee

Clementin och senap? Hmm,kan vara en bra kombo, jag gillar ju sötsura såser,det där måste jag prova,senast körde jag blåbärsbullar med La Salle(amerikansk vitvin),var en riktigt höjdare. Ha det bra.

2008-12-27 @ 19:06:10
URL: http://deaddogdump.blogg.se/
Postat av: Anonym

Äntligen någon som förstår detta med senap.

Testa senap på ostbågar. Wowawiwa.

2008-12-29 @ 00:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0